Maluszek (186)

 

W poprzednim tygodniu na granie nie miałem praktycznie w ogóle czasu, ale są na szczęście takie gry jak przeglądarkowe Assassin’s Creed: Freerunners, będące idealnym i jakże szybkim sposobem na ucieczkę od zapierniczu.

Posłuchajcie…

Assassin’s Creed: Freerunners

Gatunek: Platformówka 2D

Developer: Ubisoft Da Nang

Rok wydania: 2021r.

Grałem na: PC

Gra dostępna wyłącznie na PC

Śmiem twierdzić, że Assassin’s Creed jest serią wręcz idealną, by w jej konwencji tworzyć platformówki. Parkur na dobre wpisał się w tożsamość asasyńskiego cyklu, więc nic dziwnego, że na przestrzeli lat pojawiła się masa tego typu gier. Wprawdzie lwią ich część stanowią gry mobilne, ale w moim odczuciu w żadnym wypadku nie jest to dla nich ujmą – dobra gra to po prostu dobra gra. O Assassin’s Creed: Freerunners dowiedziałem się w zasadzie przypadkiem, współtworząc ranking pobocznych odsłon serii dla serwisu Gamerweb. Nie zdawałem sobie do tamtej pory sprawy z istnienia darmowego, przeglądarkowego Asasyna, który w dodatku opiera się na rywalizowaniu z innymi graczami.

To malutka giereczka, ale jakże urokliwa. Wprawdzie oprawa graficzna może niektórych z was odrzucić za sprawą swojej prostoty, ale warto przeboleć to drobne zgrzytnięcie, bo sama rozgrywka potrafi pomimo swojej prostoty wciągnąć. Bierzemy tu udział z innymi graczami w asasyńskim wyścigu po dachach budynków, starając się jak najżwawiej pokonywać kolejne przeszkody terenowe i odkrywać ułatwiające nam życie skróty. Wszystko to przy użyciu zaledwie jednego, odpowiedzialnego za skok przycisku, bo nasz bohater gna przed siebie samoczynnie. Assassin’s Creed: Freerunners nie stawia wprawdzie zbyt wielkiego wyzwania, ale to właśnie jedna z jego największych zalet, bo pozwala się perfekcyjnie zresetować po ciężkim dniu. Nigdy nie pomyślałbym, że wciągnie mnie tak prosta gierka, a jednak odpalając ją na chwilę w celu poznania ją przed sporządzeniem rankingu, musiałem wręcz odrywać się od ekranu. Tym bardziej dziwi mnie jednak, że taka fajna gra nie znalazła się jeszcze na telefonach. Pasowałaby tam w końcu idealnie.

Komentarze

Popularne posty